Eerste drukkerij in Nederland

21 maart 2016

 

Na maanden van intensieve voorbereiding, zijn we begin van dit jaar samen met Heidelberg gestart met het implementeren van het onlangs geïntroduceerde CRM-systeem Heidelberg Prinect Business Manager. We zijn de eerste drukkerij in Nederland waar dit geavanceerde software pakket bedrijfsbreed wordt geïntegreerd en daarmee alle interne- en externe processen digitaal aan elkaar koppelt.

 

Waar ons vorige MIS-systeem voornamelijk gebruikt werd voor interne zaken als calculeren en administreren van alle offerte- en orderhandelingen, gaat dit nieuwe Heidelberg pakket veel verder.

 

Zo kunnen klanten in een gebruiksvriendelijke webportal hun offertes, orders en voorraden eenvoudig inzien en beheren, maar ook bestanden uploaden en automatisch corrigeren en proofen.

 

Onze verkopers hebben met Business Manager op hun tablets real time beschikking over alle klant-gerelateerde informatie en kunnen nu mobiel offertes invoeren. Daarnaast wordt calculeren sterk vereenvoudigd door de talloze sjabloon-producten in de module, die met enkele klikken aangepast kunnen worden naar de specificaties van de aanvraag. Hierdoor zijn klantgegevens en aanvragen eenvoudig te managen, wat de toenemende stroom offerte-aanvragen beheersbaar houdt.

 

Door diverse CIP-4-JDF koppelingen tussen verkoop, ordermanagement, planning, pre-press, press en post-press, worden alle data stromen geautomatiseerd en is de traditionele papieren orderzak daarmee komen te vervallen. Deze koppelingen maken het bovendien mogelijk om de productieapparatuur zelf terugkoppeling te laten geven aan de volledig digitale planning. Zo kan er adequaat worden gestuurd op het realiseren van overeengekomen leverdata en onze productiecapaciteit maximaal worden uitgenut. Doordat alle (order)informatie uit één database komt, is zij overal up-to-date en direct toegankelijk.

 

Wanneer alles volgens planning verloopt, zal het pakket 1 juli volledig in gebruik worden genomen.